Vedete din Romania

Cele mai bine platite celebritati

Potr
ivit unui top "Forbes", tinerele celebritati cel mai bine platite nu sunt acelea la care am fi probabil tentati sa ne asteptam. Daca actorii si cantaretii sunt cel mai intens mediatizati, vedetele sportive sunt cele care castiga cei mai multi bani. Paris Hilton si Nicole Richie, favoritele tabloidelor din intreaga lume, sunt cele mai populare si intr-un clasament al celor mai mediatizate tinere vedete. Ele pierd insa, la mare distanta, in comparatie cu sportivii de aceeasi varsta intr-un top al veniturilor. Patru dintre cele noua vedete care au mai putin de 25 de ani si se afla in topul anual "Cea mai influenta vedeta" realizat de "Forbes" sunt sportive. LeBron James, Maria Sharapova, Michelle Wie si Serena Williams au adunat 50a dintr-un total de 141 de milioane de dolari castigate anul trecut. Sume cu multe zerouri din sport Pentru a afla care sunt cel mai bine platite tinere vedete a fost analizata editia din 2006 a topului "Forbes" - 100 de Vedete -, care clasifica cei mai cunoscuti actori, sportivi si regizori pe baza aparitiilor lor in presa - coperte de revista, mentionari si invitatii la televiziune si la radio. Au fost luate in considerare chiar si prezentele pe internet - accesarile Google cu numele lor, dar si castigurile pe care le-au avut in ultimul an. Filtrand datele in functie de varsta, concluzia a fost: sportivele se afla in fruntea clasamentului. Acest lucru nu este insa surprinzator. In timp ce tinerele vedete sportive sunt foarte bine platite inca de la varste fragede, in timp ce artistii, care nu trebuie sa se ingrijoreze ca ar putea suferi din cauza fizicului, au de obicei cariere mult mai lungi si remuneratii mai mici. Astfel, in varful clasamentului s-au situat gemenele Mary-Kate si Ashley Olsen (20 de ani), James (21 de ani), Sharapova (19 ani) si Michelle Wie (17 ani). Nu la foarte mare distanta s-au aflat si tinerele artiste si femei de afaceri Paris Hilton si Nicole Richie, dar si actrita Scarlett Johansson si modelul Adriana Lima. Oportunitati limitate, dar bani multi Ca sportiv, oportunitatile de a face bani sunt limitate. Potrivit unei analize publicate in 2000, in "The Journal of Financial Planning", in timp ce americanul din clasa medie, a carui cariera se dezvolta intre 35 si 45 de ani, se va bucura de cele mai mari castiguri cu patru-cinci ani inainte de a iesi la pensie, sportivul profesionist, a carui cariera dureaza de obicei intre 7 si 12 ani, va castiga cei mai multi bani inainte de 35 de ani. In ceea ce priveste remuneratia, aceasta difera foarte mult. Daca majoritatea muncitorilor din SUA castiga in intreaga lor viata intre un milion si jumatate si trei milioane de dolari, sportivii profesionisti pot acumula intre 5 si 25 de milioane de dolari sau chiar mai mult daca au foarte mare succes. Si publicitatea aduce bani Baschetbalistul LeBron James a castigat aproximativ 26de milioane de dolari in acest an, in special datorita numerosilor sponsori. Printre acestia se numara Nike, Coca-Cola, Bubbalicious sau Upper Deck. Avantajul tinerilor sportivi este ca primesc bani si pentru performantele lor, dar si pe reclame. Tanara tenismena Maria Sharapova a castigat intr-un an 19 milioane de dolari. Rusoaica are o lista in-treaga de companii carora le face reclama. Recent a semnat un contract pe viata cu Nike si Prince, dar promoveaza si produsele Canon si Motorola. Tenismena Anna Kournikova, iubita lui Enrique Iglesias, a devenit in 2000 imaginea unei colectii de echipament sportiv pe care l-a promovat atat pe teren, cat si cu ocazia diverselor aparitii in presa. Presa are un rol decisiv "Aceasta este o epoca de aur pentru tinerii sportivi", declara Dean Bonham, director al companiei Bonham Group, o firma de consultanta de marketing sportiv. "La inceputurile sportului, ziarele erau mediul dominant prin care se puteau obtine informatii despre vedete. Acest lucru le oferea sportivilor o expunere destul de mare, dar ce era atunci nu se compara cu expunerea si impactul emotional generate de aparitia televiziunii si radioului", adauga acesta. In ultimii ani, internetul a generat o si mai mare mediatizare a sportivilor, acestia intrand in competitie pentru publicitate cu celebritatile din alte domenii. Competitiile sportive au devenit astfel si o piata de marketing, care hraneste o mass-medie avida de sport si de staruri sportive. Fanii, publicul-tinta Fata de artisti, sportivii nu trebuie sa-si creeze ocaziile de a promova anumite produse, lucru destul de costisitor din punct de vedere financiar, dar si in ceea ce priveste energia si timpul. Artistii au un public consumator doar in anumite ocazii, mai ales atunci cand promoveaza un nou film sau un nou album. Oricum, acest lucru nu le ofera aceeasi expunere si nici acelasi volum de aparitii in presa. O alta variabila importanta este si numarul fanilor. Acestia constituie in prima faza publicul-tinta vizat de companii. Sportivii promoveaza in general produse legate strict de activitatea lor, ceea ce le ofera o credibilitate mai mare fata de artisti, care mentin doar o legatura formala cu produsul. Reclame Imaginea starurilor, pretext pentru a vinde mai mult Foarte multe celebritati, atat sportivi, cat si actori si cantareti si-au asociat imaginea cu diverse produse. Monica Belluci a fost aleasa de Margaret Astor drept imagine a companiei intr-un moment crucial pentru aceasta - relansarea sub numele de Astor. Top-modelul Kate Moss a fost si ea imaginea Rimmel. Sarah Michelle Gellar era adolescenta atunci cand a devenit imaginea Maybelline. Oricum, actrita incepuse de mica sa cocheteze cu publicitatea. In 1981, prescolara la acea data, a jucat in peste 30 de clipuri pentru Burger King. Milla Jojovich a devenit imaginea L’Oreal exact cand se afla pe culmile succesului. David Beckham s-a dovedit o investitie de succes pentru Pepsi, reclamele in care a aparut acesta ocupand frecvent paginile ziarelor. Madonna a fost si ea imaginea unei campanii publicitare Versace. (continuarea in Evenimentul Zilei )
  •   2006-10-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din vedete-din-romania

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: Integreaza “amintirile” cumparate in viata ta, in garderoba ta

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda, consultant de comunicare si stilist personal

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului