Consiliul National al Audiovizualului a somat marti postul Antena 1 pentru editia din 22 februarie a emisiunii "Duminica in familie" prezentata de Mihaela Radulescu. Consiliul a criticat faptul ca s-a facut reclama unui centru spa care urma sa se deschida intr-un hotel din Bucuresti.
In sedinta de marti, CNA a hotarat ca postul TV Antena 1 sa fie somat public pentru emisiunea "Duminica in familie" din 22 februarie. Mihaela Radulescu a prezentat sponsorii emisiunii, printre care s-au numarat hotelul fratilor Negoita, o firma de protectie si paza, un serviciu de ambulanta privat si un centru comercial.
In emisiunea au fost prezentate doua reportaje, unul pentru centrul comercial si un alt reportaj despre povestea de succes a fratilor Negoita. Carmen Negoita , sotia lui Ionut Negoita, a fost invitata in emisiune pentru a vorbi despre un centru de tratamente de frumusete si sanatate care urma sa se deschida in cadrul hotelui.
Presedintele CNA, Rasvan Popescu, a propus somarea publica a postului Antena 1 si a recomandat "mai multa atentie" in astfel de cazuri, informeaza Romania Libera.
Informatie sau reclama?
Reprezentantul trustului Intact neaga acuzatiile CNA. "Acel centru nu fusese deschis. Aceasta este informatia. Prezinta o macheta, nu prezinta niste produse. Nu am vazut niciun indemn "cumparati ca sunt mai bune decat in alta parte"", a spus Cristina Bachmeier, in numele trustului.
CNA insista ca Antena 1 a incalcat art. 102, alin. 3 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, conform caruia "emisiunile sponsorizate nu trebuie sa incite la vanzarea, cumpararea sau inchirierea produselor ori serviciilor sponsorului sau ale unui tert, in special prin referiri promotionale ori de natura comerciala la aceste produse sau servicii, facute in timpul respectivelor emisiuni".