Blog de vedeta

#motociclete #catalin cazacu #blog de vedeta #cum cumperi #cum alegi o motocilceta # casca motocicleta

Catalin Cazacu, multiplu campion la SuperBike: Fiecare stie cat valoreaza viata sa

Stii cum se spune, in cazul muzicienilor, ca instrumentul trebuie sa devina o prelungire a lor, ca si cum ar fi intotdeauna pe aceeasi lungime de unda. In cazul nostru, al pilotilor de motor, conexiunea aceea trebuie sa fie si mai apropiata, sa simtim miscarile motorului in sincron cu bataile inimii, sa alergam "unu la unu" cu motocicleta, pentru victorie si siguranta.

De fiecare data cand schimb motorul am niste emotii, mai ales la prima cursa, iar anul acesta, pentru prima etapa din campionatul Dunlop Romanian Superbike, schimbarea a fost una majora. Odata intrat in echipa BGS Motorsport, am trecut si la o motocicleta BMW S1000 RR, model 2012. Fireste, ea a fost modificata si adusa la standardele competitiilor in care particip, dar mai ales adaptata pentru statura mea. Eu, fiind mai inalt si un pic mai solid, am nevoie ca saua sa fie mai ridicata, scaritele sunt ridicate si ele, ghidoanele au deschiderea mai ampla.



E extrem de important, ca pilot, sa te acomodezi repede cu motocicleta. Trebuie sa ajung sa o simt ca pe o parte din mine, pentru ca doar asa pot incepe sa merg tare cu ea. Acest gen de sinergie vine in urma multor ore de antrenament, insa conteaza si "prima impresie": sa te simti ca acasa prima oara cand te urci in saua unei motociclete noi. Acest lucru iti poate fi de folos si daca iti cumperi un motor pentru uz personal: dincolo de specificatiile tehnice urmarite, trebuie sa ai momentul acela de "feel good" cand o incerci prima oara.

Cu noua mea motocicleta, aceasta a fost exact sentimentul pe care l-am avut. E cel mai potrivit model pentru mine, mai mare decat majoritatea, fiind si foarte puternic din fabrica. 

Dincolo de un motor de calitate, foarte important este si echipamentul, la orice nivel te-ai afla. In cazul echipamentului de siguranta, sincer, nu exista "ieftin si bun", exista doar "scump si bun". Acum, fiecare stie cat valoreaza viata lui - in functie de ce pret pui pe ea, asa vei investi si in echipament. Suna radical, dar este adevarul.

Casca trebuie sa fie una de top, din fibra, nu din plastic, deoarece acestea din urma se sparg foarte repede. Nu omite niciodata protectia pentru spate si torace si alege un costum din piele integral (nu din doua bucati). Mergi pe mana unui producator de marca, testat si folosit de catre piloti profesionisti, deoarece, in cazul unui accident, chiar se simte diferenta.

Pe langa relatia cu motorul, increderea in tine si in echipa ta este esentiala. Asa cum un sportiv profesionist isi pune motorul in mainile echipei sale tehnice, al carei profesionalism trebuie sa fie la cel mai inalt nivel, si ca amator trebuie sa iti duci motocicleta la verificari regulate. Nu fi atent doar la tine, ci la ce se intampla in intreg peisajul. Fiecare detaliu conteaza in acest sport magnific, in care prima greseala poate fi si ultima, dar si in care fiecare secunda valoreaza cat un sezon de senzatii tari.

PS: Daca iti doresti sa ma intrebi ceva anume despre motoare sau siguranta pilotului, o poti face aici, in comentarii, sau pe pagina mea de Facebook.

loading...
  •  
  •  
  •   comentarii

Vrei sa primesti pe e-mail articole de la acest expert?

Aboneaza-te

Expertul Acasa.ro, Monica Zainescu, make-up artist

Experti Stil

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: La ce ma uit cand cumpar un palton, haina de iarna

Experti Stil

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: Catifea – manevra vestimentara de toamna

Experti Stil

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: Cum sa-ti alegi blazerul/sacoul/taiorul

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda, consultant de comunicare si stilist personal

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.